VÅRE VERDIER
People - Planet - Profit
Business med hovedet og hjertet
Tredobbelt bundlinje skaber mening og stolthed.
Den tredobbelte bundlinje er en regnskabsmodel udviklet af forskeren John Elkington i 1990'erne, som viser sammenhængen mellem økonomi, miljø og social værdiskabelse. Tanken bak konceptet er, at det en virkomshed laver skal give fordele for både virksomheden, forbrugerne og miljøet ved at fremme sociale og miljømæssige resultater på lige fod med økonomiske, for at opnå langsigtet succes.
Inspireret af Elkington fungerer den tredobbelte bundlinje som en slags bindeled, der viser sammenhængen mellem Amesto som virksomhed, vores medarbejderes engagement og vores ansvar for samfundet og miljøet. Ligesom Elkington mener vi, at strategiske planer bør ikke udelukkende baseres på profit, men omfatte to andre lige så vigtige faktorer, nemlig miljø (planet) og skabelse af social værdi (people).
Det er en god forretning at tænke tredobbelt bundlinje. Det mener vi i Amesto. Vi vælger at kalde det Corporate Social Value, fordi vi ser værdien i det arbejde, vi udfører, og det vi tilfører - både til vores selskab og til det samfund, vi opererer i. Corporate Social Value (CSV) skaber stolthed og mening omkring det arbejde, vi udfører, og det selskab, vi bygger. Det er hos os strategisk forankret i hvert selskab.
Vores værdier skaber stolthed og mening omkring det arbejde, vi udfører, og den virksomhed, vi bygger. Vores sociale projekter er tæt knyttet til kerneforretningen. At være værdiskabere med hoved og hjerte er dybt rodfæstet gennem vores ejere, ledere og mere end 1000 ansatte. Det er en del af vores DNA.
3P cases
PEOPLE, PLANET, PROFIT ER EN GOD EJERSTRATEGI
FN’S BÆREDYGTIGHEDSMÅL
MEDLEM AF UN GLOBAL COMPACT
MILJØFYRTÅRN
INNOVATION
MANGFOLDIGHED
#ASKMORE
Helt ærligt. Tager du gode valg?
For at være helt ærlig. Det betyder faktisk noget, hvem du vælger at arbejde for eller med. Det har betydning, hvilken type leder du vælger at være, hvilken leverandør du vælger at arbejde med, og hvilke, måske små, men stadig gode valg, du træffer for miljøet hver dag. Du behøver ikke være perfekt, det er vi heller ikke. Du skal bare tænke over de valg du tager.